Friday, February 8, 2008

don't underestimate Trash


O/H Miranda P. είπε...

...τρεις παρά πέντε και πρέπει να φύγω για δουλειά. Δεν κατάλαβα καλά τι τραγουδάει η Σάσα, αλλά ότι κι αν ήταν είχε βαθειές ρίζες στα κοινά.

Έπιασα ότι "θέλει να γίνει φάση, και χαμός στα ΜΜΕ" και "να την βρει στη κλούβα" με τα όμορφα αγόρια κι επίσης "να καούν όλα". Τέλος πάντων, νιώθω ότι θέλει όλα όσα θέλει ο κάθε συγκαμμένος από τις ανάστατες ορμόνες πολίτης που τρώει μάτια ψάρια: Οι βιτρίνες σε προκαλούν με μπιχλιμπίδια που δεν αντέχει το πλαστικό πορτοφόλι σου, τα ζαχαροπλαστεία και τα παραρτήματα παραδοσιακών γλυκών από Χίο και Μυτιλήνη σου ανεβάζουν τη χοληστερίνη, ο αέρας μυρίζει υπόκωφα διοξίνη -και μακάρι να ήταν υδρόθειο να ήξερες από που να στρίψεις. Όλα σου θυμίζουν τη δημόσια τουαλέτα όπου αφέθηκες στον "άλλο" προκειμένου να αντιμετωπίσεις τον αυτοκτονικό ιδεασμό με έναν απεγνωσμένο έρωτα, ατόφιο, ανέλπιδο... κι εκείνος σου είχε δείξει το διαβατήριο από βαλκανική χώρα, έσκυψες και τον ασπάστηκες μελαγχολικά στο λαιμό. Φαντάζομαι πως σε κοιτούσε!

Πιστεύω ότι έχουμε οι περισσότεροι την ίδια απορία: γιατί δεν πάει η Σάσα στη Γιουροβίζιον;

Γιατί δεν πάει η Σάσα και οι δύο χορεύτριες στο Βελιγράδι; Και λέγοντας όλα αυτά, γιατί δεν πέρασε από το μυαλό κανενός χριστιανού να διορίσουν τον Θέμο αρχηγό στην ΕΡΤ; Και τα νούμερα θα ανέβαιναν και οι ξενέρωτοι θα έτρωγαν πόρτα. Αμφιβάλλετε ότι θα διασκεδάζαμε και θα έβλεπε επιτέλους και η Ευρώπη ένα σύγχρονο trash θέαμα που θα βοηθούσε τον Ελληνικό τουρισμό πολλαπλάσια σε σχέση με τις φολκλορικές μίξες που διοχετεύουν κάθε χρόνο στα διεθνή έντυπα και καταφέρνουν να προσελκύσουν μικρομεσαία βαρετά στρώματα, με αποτέλεσμα να έχει μετατραπεί η Μύκονος σε σούπερ μάρκετ DIA; Από κει που κάποτε λαμπύριζε στο στερέωμα του ντελικατέσεν (delicatessen)!


Παρακαλώ τους μπλόγκερ να κινηθούν για να υποστηριχθεί η επιλογή του τραγουδιού για τη Γιουροβίζιον με δημοκρατικές διαδικασίες. Να επιλέξουμε κάτι από την πλούσια σοδειά trash.
Να μην υποτιμάμε το trash.


# posted on Press-gr.blogspot.com by Miranda P. : 7 Φεβρουάριος 2008 3:24 μμ

No comments:

Πηγή έμπνευσης: http://www.tvxs.gr/v12751

Το παρακάτω άρθρο αποτελεί ακόμη μια προσφορά στο μέλλον της πατρίδας μας (heimat)

Εμβόλιμη εισαγωγή/σύνοψη:
Βρίσκω αλλού ξημερωμένο όποιον δεν αντιλαμβάνεται την ανάγκη της βιωματικής σύνδεσης ανάμεσα στον τραγουδοποιό ή λαϊκό μουσικό και τον κόσμο. Η Lhasa τραγουδά σε δυο τρεις γλώσσες, αλλά είναι όλες δικές της, έχει ζήσει και ζει μέσα σε αυτές τις γλώσσες. Από την άλλη, η Αρβανιτάκη για παράδειγμα αγγίζει πολλούς ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν ελληνικά. Γιατί; Μα βέβαια, επειδή δεν μαϊμουδίζει, αλλά έχει αυθεντική φωνή που συχνά υπερβαίνει τα γλωσσικά και πολιτισμικά σύνορα, κάτι που ισχύει για κάθε μουσικό που έχει τα πόδια του στη γη, στο συγκεκριμένο, σε κάποιο πραγματικό τόπο. Από μια τέτοια στέρεη βάση μπορείς να ξεκινήσεις για να κάνεις όλων των ειδών τα πειράματα, αλλά προϋπόθεση είναι να αναγνωρίσεις το έδαφος όπου πατάς. Όλα τα υπόλοιπα είναι συμπώματα μιμητισμού, ναρκισιστικά πειράματα στο κενό.


...Λοιπόν, συνήθως δεν γίνομαι bitchy,
αλλά, επειδή έχει παραγίνει το πράγμα με την φόρα γε-γε των πολιτισμικών παραγωγών με όνειρα διεθνούς μεγαλείου (optional κομπολόϊ ή φράτζα) που χουρχουρίζουν ανοιχτόστομα καταπίνοντας το τελευταίο αφόδευμα του ΝΜΕ* αν βγαίνει ακόμα η χαζοφυλλάδα και καταντήσαμε τη Μόνικα ανίκανη να ψελλίσει το όνομά της χωρίς proforah... ήθελα να σας πω ότι τα αγγλοκεντρικά γκρουπάκια ψιλοανακατέβουν τη σούπα των υπολειμμάτων από τις προηγούμενες δεκαετίες της naive έκφρασης (λουλούδια, από τ'αυτιά ως την κωλότσεπη του Μόρισσι...), όταν ακόμη η κουλτούρα έβγαινε κυρίως από την μεταμοντέρνα Δύση και νομίζαμε ότι αυτή η μαυρίλα, η παραφορά, η θλίψη που ψυχανεμιζόταν το τέλος της ηγεμονίας της, αποτελούσε κοσμικό επιφαινόμενο, αυτό που οι φιλόσοφοι ονομάζουν "universal".

Η ποπ κουλτούρα βεβαίως βεβαίως, αργοπορώντας όσο έμενε κυρίαρχη η ΤV και με απίστευτη επιτάχυνση (να μη σκεφτώ καν τι γίνεται πια, στα χρόνια του Web2), έφτασε αισίως στον τοίχο του φυσικού ήχου, στον θόρυβο, στην απρόσωπη κυβερνοποπ, στα τυχαία ηχητικά συμβάντα... ξεπήδησαν οι πραγματικά ζωντανές και αυτονομημένες σκηνές fusion από την Βαρκελώνη μέχρι τη Λαχώρη και το Τόκυο. Πήρε φωτιά το τοπίο, εξατμίστηκε όλο. Και κολυμπάμε πια σε αυτό το ψυχονέφος... κολυμπάμε δίχως υποχρεώσεις σε άλλον πέρα από τη συνείδησή μας, σίγουρα δίχως σιγουριά, δίχως γνώση που να μην επιδέχεται αμφισβήτηση.

Έρχονται τώρα καθυστερημένα κάποιοι νοσταλγοί του μαζικού ροκ και της αυθεντίας... (οι λάτρεις του μπλε χαπιού) να μας πουλήσουν φούμαρα για μεταξωτές κορδέλλες. Nice old expression. Το ίδιο κάνουν και τα έμο υβρίδια, δεν λέω. Αρσενικό και θηλυκό, γιν γιαν. Nαι, ήθελα λοιπόν να πω, ότι it's OK, όποιος θέλει να πληρώσει για να χαζέψει τους περιφερόμενους με το τελευταίο χιτάκι, σιντάκι, ποντκαστάκι κλπ, ...it's OK, όποιος θέλει θα το κάνει και θα κατεβάσει και μερικές μπύρες και από κει και πέρα θα του αρέσει ότι κι αν κουδουνίζει μέσα στα αυτιά του, όπως γινόταν πάντα. Όμως, μη μας ζαλίζετε άλλο με το τελευταίο trend se agglikia glwssa... υπερθεματίζοντας αναίσχυντα! Γιατί εκεί που βρεθήκαμε ο κόσμος σήμερα... Τί αξίζει να ακούει κανείς;
Τί, πώς, πού...

Αφού μπορεί να κάνει remix κανείς την ίδια του τη ζωή, σερφάροντας στα δαιδαλώδη φιορδ με Σομαλούς και άλλους πειρατές, μαθαίνοντας καθημερινά κόλπα και ρουφώντας την μεμοραμπίλια που σέρνεται άπλετη στο διαδίκτυο: να βρίσκεται με τους φίλους του (επιτρέψτε μου: Gal Kosta, Shostakovich, Bliki Circus, Edgard Varèse, 武満徹, Henryk Górecki, Nusrat Fateh Ali Khan u know what I mean) ή μόνη/ος, με ένα καλό ζευγάρι ηχεία και να απολαμβάνει σύμμεικτα περιβάλλοντα, βιολογικών φρούτων με κρασί, πνοές φρέσκου αέρα, ησυχίας, ένα κίτρινο βιβλίο μέχρι να δύσει ο ήλιος και άμα λάχει, έναν υπνάκο, ακόμη και γιόγκα.

Κοινώς,
το τί σαρώνει την υφήλιο (πέρα από τη βλακεία),
το τι είναι διάφανο με υψηλές προδιαγραφές (πέρα από την κουνουπιέρα μου),
το τι αποτελεί ρευστό μεθυστικό ρόφημα (πέρα από το τσάι Ντε Νι) και
το τι είναι ασεβές (πέρα από την άρνηση να παραμυθιαστούμε κατά παραγγελία),

τα τέσσερα ως άνω και πολλά άλλα, αποτελούν σειρά ερωτημάτων που επιδέχονται πολλαπλές λύσεις, κατά τρόπο που αν ήταν πολυώνυμο δεν θα είχε απαραίτητα γραφική παράσταση συγκλίνουσα στα γκισέ κάποιου διασκεδαστηρίου ή άλλης νυχτερινής πίστας.

Καλή τύχη σε όλα τα παιδιά, καλή προσγείωση στα έπεα**.




*νάσιοναλ μιούζικαλ εξπρές
**πτερόεντα