
Αρνούμαι τις συναισθηματικές αντιδράσεις και με ενδιαφέρει μόνο μια πολιτική θεώρηση.
Υποστηρίζω ότι δεν απειλούμαστε από την ελευθερία λόγου και έκφρασης. Τί άλλο να κάνω, υποστηρίζω τα αυτονόητα: ότι αυτό που απειλεί όλους μας είναι η πολιτική παρακμή μέσα στην οποία ζούμε.
Σαφώς, πασχίζω να υπερασπιστώ την ελευθερία μου (σε καθημερινή βάση) από εκμεταλλευτές και κηδεμόνες και αυτό προϋποθέτει συγκρούσεις και έχει συνέπειες, καθώς και περιστασιακούς συμβιβασμούς και οπωσδήποτε ήττες. Φυσικά, δεν με ενδιαφέρουν οι λυκοσυγκρούσεις και οι αλαλαγμοί στο διαδίκτυο.
Αντιλαμβάνομαι όμως την κοινωνία πρακτικά και χειροπιαστά, σαν καθημερινή παραγωγική πρακτική και ταξικό βίωμα (και όχι μέσα από ιδεαλιστικά σχήματα με αποκορύφωμα τον εθνικό μεγαλοϊδεατισμό που οδήγησε σε καταστροφές και χούντες) ...επίσης, αντιλαμβάνομαι την κοινωνία δίχως αυστηρά παγιωμένη ταξινόμηση των ομάδων και των ατόμων, καθώς οι ομαδοποιήσεις στην εποχή μας έχουν δυναμικά χαρακτηριστικά και διανυσματική διασπορά. Αυτός είναι βέβαια και ο λόγος που μεγάλες μάζες ανθρώπων βρίσκονται σε αδράνεια και αποπροσανατολισμό.
Η διαφορικότητα των ταυτοτήτων αποτελεί πολιτικό σύμπτωμα και στρατήγημα.
Φυσικά, επειδή κάθε στρατηγική παράγει και την αντίθεσή της, παρατηρούμε την έκρηξη της λεγόμενης τυχαίας και παράλογης βίας που επονομάζουν ασύμμετρη.
Ο αγώνας για καθαρότητα αντίληψης, ανεξαρτησία κρίσης και ορθολογισμό είναι πολύ δύσκολος σε εποχές δημοκρατικού ελλείμματος. Περνά μέσα από την (ουσιαστικά και βιωματικά) συγκρουσιακή ανίχνευση των δυνάμεων και όχι μέσα από δήθεν συγκρουσιακά σχήματα όπως κομματικές ταυτότητες.
Επιτυγχάνεται με το ένστικτο, την εγρήγορση, την κατά Μπερξόν παρουσία. Διαλέγω τον σύμμαχό μου και τον αντίπαλό μου με γνώμωνα το καθαρό αίσθημα.
Αν σας κατηγόρησα για φοβικά σύνδρομα, δεν είπα βέβαια να μην υπερασπιστούμε την πατρίδα μας, αλλά θα πρέπει να την υπερασπιστούμε με μέτρο και γνώση, απέναντι σε πραγματικές απειλές.
Η πατρίδα μας απειλείται από τί;
Ποιές είναι οι αξίες που υπερασπιζόμαστε;
Εσείς αισθάνεστε πως απειλείστε ως άτομα και (ως συλλογικότητα;) από συνομωσίες και εξωγενείς παράγοντες.
Εγώ σας επιστώ την προσοχή σε αυτό που κατά τη γνώμη μου και βάσει της κλασικής/υλιστικής πολιτικής θεωρίας και του ορθολογισμού (βλέπε Δημόκριτος, Αριστοτέλης, Αντιφών, Πρωταγόρας) αποτελεί το συμφέρον μιας δημοκρατικής πόλης.
Ο Πρωταγόρας έθεσε το θέμα της υπεράσπισης της δημοκρατικής πόλης. Είναι εκείνος που υποστήριξε ότι η πολιτική τέχνη ήταν αυτή που επέτρεψε στους ανθρώπους να επιβιώσουν και ότι η ουσία της είναι η ισονομία.
Στο κείμενο "ανωνύμου" που διέσωσε ο Ιάμβλυχος (αποδίδεται από μερικούς και πάλι στον κλασικό σοφιστή) ο συγγραφέας απευθύνει δριμύτατη κατηγορία ενάντια σε εκείνους που αδιαφορούν για την παραγωγική δραστηριότητα και το ρίχνουν στην κερδοσκοπία. Συνδέει έτσι την οικονομία με την ύπαρξη και τη λειτουργία της δημοκρατικής πόλης.
Μου αρέσει να επιστρέφω στις πηγές, ειδικά όταν υπάρχει θολή ατμόσφαιρα.
Οι εχθροί της Ελλάδας (όπως και κάθε ευνομούμενης και ως εκ τούτου "μη ανασφαλούς" πολιτείας) είναι όσοι καπηλεύονται την εξουσία και όσοι κερδοσκοπούν.
Δυστυχώς, παγκόσμια και τοπικά, έχει επικρατήσει ένα τέτοιο συνάφι και αυτό είναι ενδεικτικό της πολιτικής ατμόσφαιρας (ατμόσφαιρα πολέμου) που ευνοεί όπως είπα "κάποιους" και όχι το ευρύτερο σύνολο.
ως σχόλιο σε ανάρτηση με τίτλο "συνάντηση σκοπιανών στη φλώρινα"
φωτο. Femina Ridens (Frightened Woman, 1969) Piero Schivazappa
No comments:
Post a Comment