Αναρωτήθηκα εν πάση περιπτώσει αν αυτός ο άνθρωπος θα ήταν ποτέ ένας πολιτικός αρχηγός ικανός να ξεχάσει την προσωπική του αυτοκρατορία (γίνονται αυτά τα πράγματα;) και να εργαστεί για την καλλιέργεια κλίματος ιδεολογικής άνεσης και δημιουργικότητας για τους πολλούς. Να μην βλέπει δηλαδή τους ανθρώπους σαν υποτακτικούς του ή σαν οπαδούς που τον στηρίζουν. Μήπως, ακόμη και με τις καλύτερες προθέσεις, η μεγαλεπίβολη έως μεγαλομανής προσωπικότητα ενός επιχειρηματία μεταφερμένη στην πολιτική, θα έτεινε στην τυραννία και ο καθ'υπερβολήν εραστής της εταιρικής αποτελεσματικότητας, αντιμέτωπος με τον λαό, θα αποδεικνυόταν ένας Κοριολανός;
Είχα λοιπόν εγώ πολλές απορίες (πέρα από το συγκρατημένο ενδιαφέρον για τον άνθρωπο και την εντύπωση που μου προκάλεσε).
Θα μπορούσε εν προκειμένω να είναι ο Χ. Γ. παραπλανημένος εξ αιτίας της ακαδημαϊκής του απόστασης από την μεταμοντέρνα συνθήκη που ξεπερνά κάθε δομιστική προσέγγιση και πορεύεται με τρόπους ελάχιστα ουσιοκρατικούς, ακολουθώντας την δυναμική ευρύτερων δικτύων όπου κυριαρχεί η διασπορά και οι στατιστικοί κανόνες συγκρότησης κοινωνίας και νοήματος σε υπαρκτό και εικονικό χωροχρόνο... μπλα μπλα μπλα...
Μη τυχόν όλα αυτά που αραδιάζω είναι τίποτα, υπερβολές και κούφια λόγια και ο Γιανναράς ξέρει καλύτερα...
Μεγάλο μπέρδεμα μου δημιούργησε αυτό το άρθρο, και μια αγωνία ότι επιστρέφει η βασιλεία, ο μαρμαρωμένος βασιλιάς! Μα γίνονται αυτά τα πράγματα; Πού αλλού και πότε γίναν;
- - -
Κυβέρνηση «επιστρατευμένης ποιότητας»
Tου Χρηστου Γιανναρα
Η συνέντευξη Βγενόπουλου στους «Νέους Φακέλους» του ΣΚΑΪ (19 Απριλίου 2010) πρέπει, λογικά, να έδωσε ελπίδα σε νοήμονες Ελληνες: Είχαν την ευκαιρία να δουν, σε ζωντανή εικόνα, δείγμα ανθρώπινης ποιότητας και ηγετικού χαρίσματος από τους κόλπους της ελληνικής κοινωνίας, έξω από τις συντεχνίες των επαγγελματιών της πολιτικής.
Λόγος στέρεος, ευθύβολος, λιτός, εντόπιζε προβλήματα, έδειχνε λύσεις, δεν ενδιαφερόταν για τις εντυπώσεις. Κόμιζε συγκεκριμένες, ρεαλιστικές προτάσεις ο λόγος του Α. Βγενόπουλου, όχι ιδεολογήματα, επιφάσεις λύσεων και υπεκφυγές. Ηταν έκπληξη, σε συζήτηση για τα κοινά, η φανερή ειλικρίνεια του συνομιλητή, η προσωπική μετοχή του και έγνοια, έκτυπη στα λεγόμενα, αλλά και στο ύφος, στη φυσιογνωμική εκφραστική, στις αφτιασίδωτες εκρήξεις της οργής του.
Για τους νοήμονες Ελληνες ήταν σημάδι ελπίδας. Ακουγαν όχι έναν ιδιοφυή ίσως, αλλά άσχετον με την πράξη πολιτικό αναλυτή ή θεωρητικό της οικονομίας, είχαν μπροστά τους έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες του οικονομικού βίου της χώρας. Και μιλούσε γλώσσα, που ενώ αφορούσε στην οικονομία και στην πολιτική της διαχείριση, πρόδιδε βιωματική εμπλοκή, πόνο για ό,τι απηχεί η λέξη «πατρίδα», για την τιμή και υπόληψη του κοινού μας ονόματος. Γνωρίσματα ανύπαρκτα στον λόγο και των καλύτερων από τους επαγγελματίες της πολιτικής.
Ευδιάκριτα αυτά για τους νοήμονες. Γιατί οι παραιτημένοι από σκέψη και κρίση έχουν μάλλον υποταχθεί στη δόλια καλλιεργημένη προκατάληψη – επινόημα άμυνας των κομματανθρώπων: Είναι ο αυτο-προαλειφόμενος Ελληνας Μπερλουσκόνι! Ο παραλληλισμός θέλει να σπείρει έγκαιρα υπόνοιες, να εξουδετερώσει τη δυναμική της σύγκρισης, το μέτρο για την εκτίμηση της ασημαντότητας ή μετριότητας των πρωταγωνιστών του κομματικού παλκοσένικου. Αλλά σοφά ο Βγενόπουλος διαβεβαιώνει, επαναλαμβάνοντας πάλι και πάλι, ότι δεν πρόκειται ποτέ να κατέβει στην πολιτική. Σοφή η επίμονη επανάληψη, διότι κάθοδος στην πολιτική σημαίνει: εντάσσομαι σε κάποιο από τα υπάρχοντα κόμματα ή ιδρύω καινούργιο κόμμα στο δεδομένο πλαίσιο εξαχρείωσης και φαυλότητας του σημερινού κομματικού συστήματος. Και κατά συνέπεια: προσφέρομαι να με χειρισθείτε με τη μόνη άκρως προηγμένη επαγγελματική δεινότητα που διαθέτετε: τη ραδιουργία, τη σπίλωση.
[Την συνέχεια του άρθρου του Χ. Γιανναρά θα βρείτε εδώ...]
No comments:
Post a Comment