Saturday, March 22, 2008

Ο διάβολος ως αυτονομημένη θηλυκότητα



Ο διάβολος ως Αυτονομημένη Θηλυκότητα που απειλεί το υπόστρωμα κάθε φυλής και φύλου.

Το θετικό σενάριο είναι ότι οι υπερασπιστές της παράδοσης αγωνίζονται ενάντια στην παρακμιακή αμεριμνησία των βολεμένων, ενώ οι υβριστές των "πισογλέντηδων" κληρικών καυτηριάζουν την υποκρισία όσων κηρύσσουν το ένα και κάνουν το άλλο.

Αν ισχύει, θα ήταν λογικό να τείνουν προς τον εμπειρισμό, να συμφωνήσουν δηλαδή μεταξύ τους ως προς την ανάγκη εντοπισμού και πρακτικής αποκατάστασης των δυσλειτουργιών. Η επαφή με την πραγματικότητα δια της μεθόδου "trial and error"... (δοκιμάζεις κάτι κι αν δουλέψει το κρατάς, αν όχι πειραματίζεσαι με κάτι άλλο), είναι χρήσιμη διέξοδος από τον αλληλοσπαραγμό και τους αφορισμούς.

Το αρνητικό σενάριο είναι αυτό με τον διάβολο ως ενδοτική πόρνη:

Είναι άξιο παρατήρησης ότι οι μεν θέλουν το "πάτερ ημών" και τον "εθνικό ύμνο" σα σημαίες ενάντια στους κοσμοπολίτες και την "φιλελεύθερη" παγκοσμιοποίηση. Οι άλλοι πάλι ΔΕΝ θέλουν τα εθνικά και ιδίως τα θρησκευτικά σύμβολα των "πισωγλέντηδων" παπάδων. Σημειώστε τη λέξη, γιατί σε αυτό το κακό σενάριο, η μομφή τους όπως εκφράζεται αφορά στην παραβίαση και προσβολή της "αντρικής φύσης" και όχι την εκκλησία!

Αυτό που ενοχλεί δηλαδή στο βάθος και τους δύο είναι η απροσδιοριστία της φυλής και του φύλου, η ρευστότητα των ταυτοτήτων, το απρόβλεπτο, η μη σταθερή ταύτιση των ανθρώπων με το δεδομένα ορθό στο πλαίσιο κάποιου παγιωμένου και σχηματικού αντιληπτικού ιδεολογήματος.

Όμως αυτό είναι το τίμημα της όποιας ελευθερίας έφερε η μοντερνικότητα στο δυτικό κόσμο. Ξέρω, δεν είναι απαραίτητα ελευθερία. Αλλά δεν είναι και ανελευθερία. Είναι μια εξελισσόμενη οντολογική διαδικασία.

Όσοι εκφράζουν απέχθεια απέναντι σε ότι θα μπορούσε να θέσει υπό αμφισβήτηση το ψυχολογικό τους κράτος, το εύθραυστο υπόστρωμα του "εγώ" τους, αποδεικνύονται ιδιαίτερα επιθετικοί (ως ψυχολογική κοινότητα) απέναντι στη θηλυκότητα, που αντιλαμβάνονται ως ενδοτικότητα. Κοινώς, θεωρούν ότι η γυναίκα-δαίμονας που μπορεί να καταλάβει από άνδρες ιερείς έως ολόκληρα έθνη, είναι κατάπτυστη επειδή προδίδει την συλλογικότητα. Πώς το κάνει; Μα, "ανοίγει τα πόδια" και δέχεται τον άλλο.

Υπερασπίζονται λοιπόν το στερεότυπο της άτρωτης επιφάνειας, της αντίστασης με τη μορφή μιας άκαμπτης διαφοροποίησης του Δικού μας από το Άλλο, του Εμείς από το Αυτοί, του εντοπίου από το ξένο κλπ

Ορθόδοξοι υπερασπιστές της παράδοσης, όσο και ορκισμένοι εχθροί της, ζουν στον κόσμο της αποθησαύρισης αξίας, της συσσώρευσης εθνικού, ηθικού, μεταφυσικού πλούτου και δύναμης, στο πρωκτικό στάδιο θα τους κατέτασσε ίσως ο Φρόυντ (όσο κι αν πολλοί θα μου έλεγαν ότι δεν είναι πλέον ιδιαίτερα έγκυρη βιβλιογραφική αναφορά).

Ορκισμένοι εχθροί της ιδέας της απώλειας, του σκορπίσματος, της άλωσης, της ήττας, του "πάντα ρει, πάντα χωρεί και ουδέν μένει", ταυτίζονται εν τέλει με την οικονομίστικη συντηρητική νεοφιλελεύθερη σκέψη που επιδιώκει την συσσώρευση αξίας ακόμη και σε βάρος της ευρύτερης κοινωνίας. Ίσως γι'αυτό μισούν τόσο τους νεοφιλελεύθερους της παγκοσμιοποίησης, γιατί αυτοί αποτελούν το συμμετρικό τους είδωλο: είναι οι σημερινοί Μεγα-Αλέξανδροι.

Ο φθόνος οδηγεί τους εκτοπισμένους της ιστορίας να απορρίπτουν έτσι συλλήβδην τη φιλελεύθερη αστική παράδοση και να αναδιπλώνονται στην αρχαϊκή τους (πατριαρχικά δομημένη) φαντασιακή φυλετική μάζα.

Καταδικάζουν συνεπώς εκ των πραγμάτων και καθ'υπερβολή, συνολικά τον διαφωτισμό, τον Ρουσσώ, τον Λοκ, τον Καντ, μαζί με τον Φρίντμαν, τον Ρωλς, αλλά και τον Αλτισέρ και τον Φουκώ, τον Μπένγιαμιν... οποιαδήποτε τέλος πάντων κριτική των υπολειμματικών μεσαιωνικών δογματισμών, όσο και των ιδεαλισμών που αιματοκύλισαν την Ευρώπη.

Το σλόγκαν λέει "ελλάς ελλήνων χριστιανών" και μεταλλάσσεται εύκολα σε "αντι-ελλάς, αντι-ελλήνων, αντι-χριστιανών", με διάφορες ενδιάμεσες εκδοχές και μόνιμα συμπτωματικό το μίσος για την διαβολική ενδοτικότητα που έχοντας ξεφύγει από τον έλεγχο του πατέρα, μετατράπηκε σε ΑΥΤΟΝΟΜΗΜΕΝΗ θηλυκότητα, δηλ. σε απόλυτη πλαστικότητα της φόρμας που επιτρέπει κάθε μορφή (από τις πλέον στερεοτυπικά αντρικές έως το αντίθετό τους χωρίς πίστη σε καμμία από αυτές).

Εξορκίζουν την αυτόνομη θηλυκότητα και μαζί της κάθε επιδίωξη υβριδικού μετασχηματισμού, διάθεση μετάλλαξης, μείξης και εξέλιξης.

Σχόλιο της Miranda P. σε σχέση με ανάρτηση με τίτλο Ποιός θα απαντήσει σε αυτό; στο press-gr.blogspot.com

1 comment:

neoinileias said...

Η Bild φιλοξενεί συνέντευξη με τον γερμανό χριστιανοδημοκράτη ευρωβουλευτή Έλμαρ Μπροκ, ο οποίος προτείνει να διεξάγονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες μόνο στην Ελλάδα

http://neoinileias.blogspot.com/2008/03/blog-post_4765.html

Πηγή έμπνευσης: http://www.tvxs.gr/v12751

Το παρακάτω άρθρο αποτελεί ακόμη μια προσφορά στο μέλλον της πατρίδας μας (heimat)

Εμβόλιμη εισαγωγή/σύνοψη:
Βρίσκω αλλού ξημερωμένο όποιον δεν αντιλαμβάνεται την ανάγκη της βιωματικής σύνδεσης ανάμεσα στον τραγουδοποιό ή λαϊκό μουσικό και τον κόσμο. Η Lhasa τραγουδά σε δυο τρεις γλώσσες, αλλά είναι όλες δικές της, έχει ζήσει και ζει μέσα σε αυτές τις γλώσσες. Από την άλλη, η Αρβανιτάκη για παράδειγμα αγγίζει πολλούς ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν ελληνικά. Γιατί; Μα βέβαια, επειδή δεν μαϊμουδίζει, αλλά έχει αυθεντική φωνή που συχνά υπερβαίνει τα γλωσσικά και πολιτισμικά σύνορα, κάτι που ισχύει για κάθε μουσικό που έχει τα πόδια του στη γη, στο συγκεκριμένο, σε κάποιο πραγματικό τόπο. Από μια τέτοια στέρεη βάση μπορείς να ξεκινήσεις για να κάνεις όλων των ειδών τα πειράματα, αλλά προϋπόθεση είναι να αναγνωρίσεις το έδαφος όπου πατάς. Όλα τα υπόλοιπα είναι συμπώματα μιμητισμού, ναρκισιστικά πειράματα στο κενό.


...Λοιπόν, συνήθως δεν γίνομαι bitchy,
αλλά, επειδή έχει παραγίνει το πράγμα με την φόρα γε-γε των πολιτισμικών παραγωγών με όνειρα διεθνούς μεγαλείου (optional κομπολόϊ ή φράτζα) που χουρχουρίζουν ανοιχτόστομα καταπίνοντας το τελευταίο αφόδευμα του ΝΜΕ* αν βγαίνει ακόμα η χαζοφυλλάδα και καταντήσαμε τη Μόνικα ανίκανη να ψελλίσει το όνομά της χωρίς proforah... ήθελα να σας πω ότι τα αγγλοκεντρικά γκρουπάκια ψιλοανακατέβουν τη σούπα των υπολειμμάτων από τις προηγούμενες δεκαετίες της naive έκφρασης (λουλούδια, από τ'αυτιά ως την κωλότσεπη του Μόρισσι...), όταν ακόμη η κουλτούρα έβγαινε κυρίως από την μεταμοντέρνα Δύση και νομίζαμε ότι αυτή η μαυρίλα, η παραφορά, η θλίψη που ψυχανεμιζόταν το τέλος της ηγεμονίας της, αποτελούσε κοσμικό επιφαινόμενο, αυτό που οι φιλόσοφοι ονομάζουν "universal".

Η ποπ κουλτούρα βεβαίως βεβαίως, αργοπορώντας όσο έμενε κυρίαρχη η ΤV και με απίστευτη επιτάχυνση (να μη σκεφτώ καν τι γίνεται πια, στα χρόνια του Web2), έφτασε αισίως στον τοίχο του φυσικού ήχου, στον θόρυβο, στην απρόσωπη κυβερνοποπ, στα τυχαία ηχητικά συμβάντα... ξεπήδησαν οι πραγματικά ζωντανές και αυτονομημένες σκηνές fusion από την Βαρκελώνη μέχρι τη Λαχώρη και το Τόκυο. Πήρε φωτιά το τοπίο, εξατμίστηκε όλο. Και κολυμπάμε πια σε αυτό το ψυχονέφος... κολυμπάμε δίχως υποχρεώσεις σε άλλον πέρα από τη συνείδησή μας, σίγουρα δίχως σιγουριά, δίχως γνώση που να μην επιδέχεται αμφισβήτηση.

Έρχονται τώρα καθυστερημένα κάποιοι νοσταλγοί του μαζικού ροκ και της αυθεντίας... (οι λάτρεις του μπλε χαπιού) να μας πουλήσουν φούμαρα για μεταξωτές κορδέλλες. Nice old expression. Το ίδιο κάνουν και τα έμο υβρίδια, δεν λέω. Αρσενικό και θηλυκό, γιν γιαν. Nαι, ήθελα λοιπόν να πω, ότι it's OK, όποιος θέλει να πληρώσει για να χαζέψει τους περιφερόμενους με το τελευταίο χιτάκι, σιντάκι, ποντκαστάκι κλπ, ...it's OK, όποιος θέλει θα το κάνει και θα κατεβάσει και μερικές μπύρες και από κει και πέρα θα του αρέσει ότι κι αν κουδουνίζει μέσα στα αυτιά του, όπως γινόταν πάντα. Όμως, μη μας ζαλίζετε άλλο με το τελευταίο trend se agglikia glwssa... υπερθεματίζοντας αναίσχυντα! Γιατί εκεί που βρεθήκαμε ο κόσμος σήμερα... Τί αξίζει να ακούει κανείς;
Τί, πώς, πού...

Αφού μπορεί να κάνει remix κανείς την ίδια του τη ζωή, σερφάροντας στα δαιδαλώδη φιορδ με Σομαλούς και άλλους πειρατές, μαθαίνοντας καθημερινά κόλπα και ρουφώντας την μεμοραμπίλια που σέρνεται άπλετη στο διαδίκτυο: να βρίσκεται με τους φίλους του (επιτρέψτε μου: Gal Kosta, Shostakovich, Bliki Circus, Edgard Varèse, 武満徹, Henryk Górecki, Nusrat Fateh Ali Khan u know what I mean) ή μόνη/ος, με ένα καλό ζευγάρι ηχεία και να απολαμβάνει σύμμεικτα περιβάλλοντα, βιολογικών φρούτων με κρασί, πνοές φρέσκου αέρα, ησυχίας, ένα κίτρινο βιβλίο μέχρι να δύσει ο ήλιος και άμα λάχει, έναν υπνάκο, ακόμη και γιόγκα.

Κοινώς,
το τί σαρώνει την υφήλιο (πέρα από τη βλακεία),
το τι είναι διάφανο με υψηλές προδιαγραφές (πέρα από την κουνουπιέρα μου),
το τι αποτελεί ρευστό μεθυστικό ρόφημα (πέρα από το τσάι Ντε Νι) και
το τι είναι ασεβές (πέρα από την άρνηση να παραμυθιαστούμε κατά παραγγελία),

τα τέσσερα ως άνω και πολλά άλλα, αποτελούν σειρά ερωτημάτων που επιδέχονται πολλαπλές λύσεις, κατά τρόπο που αν ήταν πολυώνυμο δεν θα είχε απαραίτητα γραφική παράσταση συγκλίνουσα στα γκισέ κάποιου διασκεδαστηρίου ή άλλης νυχτερινής πίστας.

Καλή τύχη σε όλα τα παιδιά, καλή προσγείωση στα έπεα**.




*νάσιοναλ μιούζικαλ εξπρές
**πτερόεντα